Advertisement

Baza Chopper znajdowała się na pojedynczej planecie Atollon. Po gruntownym poszukiwaniu odpowiedniej planety na swoją bazę, rebelianci początkowo uznali, że księżyc Berzite będzie odpowiednią lokalizacją. Jednak dzięki Chopperowi i AP-5, rebelianci dowiedzieli się, że Imperium ustawiło blokadę wokół Berzite. AP-5 zalecił Atollon, gdzie rebelianci zbudowali bazę i nazwali ją na cześć Choppera.

Historia[]

Eskadra Feniksów odkryła niezbadaną planetę Atollon, po otrzymaniu współrzędnych od AP-5, który zaprzyjaźnił się z C1-10P. Aby uczcić Choppera za udział w odkrywaniu Atollon, nowa baza została nazwana Bazą Chopper. Po odkryciu, że pająki Krykna pożarły porucznik Dicer, oraz zaatakowały załogę Ducha i Kapitana Rexa, rebelianci zbudowali ogrodzenie składające się z czujników - które wytwarzały sygnał radiowy - wokół północnego obwodu bazy. Później, Ahsoka wraz z Kananem, Ezrą i Chopperem wyruszyła na misję na Malachorze.

Ahsoka zaginęła podczas misji, ale Kanan, Ezra, i Chopper zdołali wrócić do bazy na Upiorze. Tam zostali przyjęci przez Herę, innych członków załogi, Rexa, AP-5 i dowódcę Juna Sato.

Sześć miesięcy później, centrum dowodzenia Bazy Chopper, mieli gościa, w postaci Hondo Ohnaki, pirata, którego Ezra uratował z więzienia na Narace. Podczas ucieczki, Hondo poinformował rebeliantów o Stacji Reklam, w zamian za informacje, rebelianci mieli mu dać statek, zaraz po zakończeniu misji zwiadowczej.

Później Załoga Ducha i Jun Sato uczestniczyli w przekazie informacji, gdzie rebelianci otrzymali przekaz od informatora, że kilkoro kadetów z Akademii Skystrike chcą dołączyć do rebeliantów. Sabine podjęła się misji ucieczki z kadetami. Po ucieczce kadetów Wedge'a Antilles'a i Dereka Klivian'a, Sabine i kadeci zostali przywitani przez Sato na wybiegu bazy.

Podczas misji zwiadowczej do Trzeciego Księżyca Concord Dawn, Sabine i jej były przeciwnik Fenn Rau zaczęli pracowali razem, aby zapobiec znalezieniu Bazy Chopper przez Gara Saxona, lidera Mandalorian w służbie Imperium.

Po udanej misji ewakuacji przyjaciół rebeliantów na Mykapo, Sato miał spotkanie ze swoim siostrzeńcem Martem Mattin'em, liderem Żelaznej Eskadry.

Podczas tajnej misji Ezry i Kanana w Imperialnej fabryce na Lothalu, z pomocą Rydera Azadi, Eskadra Fenisków dowiedziała się, że wielki admirał Thrawn rozwija nowy projekt Starfighter'a, a Agent Biura Bezpieczeństwa Kallus stał się Fulcrum'em.

Korzystając ze zdobytych informacji przez Ezrę, Hera rozpoczęła planowanie strajku w Imperialnej fabryce na Lothalu. Podczas odprawy, Ezra przeżywa mroczne wizje związane z byłym lordem Sithów, Maulem. Hera była zmuszona zwolnić młodego Jedi z tej misji, gdyż niemal zabił jednego z rebeliantów, myląc go Maulem. Za radą Hery i innych rebeliantów, Ezra, Kanan i Sabine postanowili skonfrontować się z Maulem.

Ezra zgodził się pojechać z Maulem, na planetę zwaną Dathomir, po tym jak były lord Sithów groził, że poda lokalizację bazy dla Imperium. Sabine udało się wyśledzić Ezrę, po czym wyruszyła z Kananem na Upiorze II.

Jakiś czas później, większość buntowników i załoga Ducha udała się poza bazę na treningu. Zeb, Chopper i AP-5 pozostali w bazie. W tym czasie, Imperialny droid infiltracyjny EXD-9, odkrył bazę rebeliantów, ale został zaatakowany przez pająki Krykna. Zeb i Chopper znaleźli go i przynieśli go do bazy aby go naprawić. Po naprawieniu go, AP-5 wziął EXD-9 do pracy jako asystenta. Po otrzymaniu ostrzeżenia od Fulcrum o Imperialnym droidzie infiltracyjnym, Zeb wraz z Chopperem i AP-5 połączyli siły, aby pokonać EXD-9, zanim zdążyłby zaalarmować Imperium. Po przeprogramowaniu go, wysłali go z powrotem do Imperium jako bombe. EXD-9 zniszczył Gwiezdnego Niszczyciela, dzięki czemu udało się spowolnić Imperium w znalezieniu bazy Chopper.

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Baza Chopper.
Advertisement