Advertisement
Co się gapisz? Broń ją!

—Pierwsze słowa Bo-Katan skierowane do Ezry

Bo-Katan Kryze była Mandalorianką, która była członkiem Straży Śmierci podczas Wojen Klonów. Służyła Pre Vizsli z Klanu Vizsla, aż do śmierci z rąk upadłego Sitha, Lorda Darta Maula, który następnie zdobył kontrolę nad grupą. Jednak Bo-Katan odmówiła dołączenia do niego i stworzyła własną grupę pacyfistyczną, Nowych Mandalorian. Była siostrą księżnej Satine Kryze.

Biografia[]

Po oblężeniu Mandalore, Bo-Katan stała się regentem Mandalore. Lecz kiedy Republika stała się Imperium, Bo-Katan odmówił poddania się władzy Imperium, a następnie została zdradzona przez Klan Saxona. Mimo to, jest postrzegana przez niektórych Mandalorian jako prawowity i władca Mandalore, ale jej przeszłość i jej niepowodzenia odbiły się na na niej.

Kilka lat po powstaniu Imperium skontaktowała się z nią Ursa Wren, prosząc Bo-Katan, aby pomogła jej córce, Sabine Wren, która wpadła w pułapkę podczas misję uwolnienia jej ojca, Alricha Wren. Bo-Katan i jej dwóch podwładnych, uratowało Sabine i jej przyjaciół przed pułapką, a poza szacunkiem, Sabine zaoferowała Bo-Katanie Mroczny Miecz, wierząc, że jest prawdziwą i prawowitą władczynią Mandalore. Bo-Katan odmówiła jednak, powołując się na to, że nie była jej siostrą i że miała szansę rządzić, ale się jej nie udało.

Pomogła Sabine i Rebeliantom uwolnić Alricha, który został odesłany na Sundari. Lecz skontaktowali się z nimi Ursa i Tristan Wren którzy natrafili na nową broń Imperium, która spaliła ich członków klanu Wrem.

Udało się jednak odnaleźć Ursę i Tristana samotnych ocalałych, którzy zostali zmuszeni do odwrotu od myśliwców TIE, których Bo-Katan i Ezra Bridger zniszczyli.

Na pokładzie jej statku, Bo-Katan skonfrontowała się z Sabine na temat broni, a Sabine przyznała się ze wstydem, że udało ją jej się stworzyć w czasach, kiedy należała do imperialnej akademii, ale kiedy zdała sobie sprawę z tego, co planuje z nią zrobić Imperium, sabotowała prototyp i usunęła wszystkie dane przed ucieczką. Zaczęli planować misję, aby zniszczyć broń, zanim zostanie ona ukończona.

Gdy misja zniszczenia broni Sabine zakończyła się sukcesem, Sabine ponownie zaoferowała Bo-Katan Mroczny Miecz, twierdząc, że jej doświadczenie i mądrość, są cechą prawdziwego przywódcy, a Sabine wierzyła, że ona miała za zadanie odnaleźć Mroczny Miecz, ponieważ miała go przekazać dla Bo-Katan Kryze. Po tym, jak kilka klanów, w tym Wren, przysiągło lojalność klanowi Kryze, Bo-Katan przyjęła Mroczny Miecz i stał się prawdziwym i prawowitym przywódcą Mandalore.

Występowanie[]

Sezon 4[]

Ciekawostki[]

  • Głos podkłada dla niej Katee Sackhoff, która również występowała w Gwiezdnych Wojnach: Wojnach Klnów. Źródła wcześniej wskazywały, że Sackhoff wystąpi w 3 sezonie, ale później okazało się, że zamiast tego wróci w 4 sezonie.

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Bo-Katan Kryze.