Concord Dawn była planetą notorycznie odwiedzaną przez Rako Hardeena, który był nazywany "Strzelcem Concord Dawn". Znana ze swych elitarnych wojowników, planeta została zniszczona w czasie jednej ze swoich stu wojen. Podczas czasów Imperium, Concord Dawn był rządzony przez Obrońców. Pod przewodnictwem Fenna Rau'a, Obrońcy sprzymierzyli się z Imperium. Trzy lata przed Bitwą o Yavin, zaatakowali członków Eskadry Phoeniksów, którzy udali się na poszukiwania planety, dzięki której mogliby swobodnie przejście do układu Lothal. W odwecie Kanan Jarrus i Sabine Wren zaatakowali ich obóz i porwali Rau'a, który zgodził się na swobodne przejście przez Concord Dawn.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Gdy Imperium doszło do władzy, planetą zajmowała się Mandalore, ale Obrońcy Concord Dawn pozostali neutralni. Szturmowcy zostali wysłani na Concord Dawn do przejścia zaawansowanego szkolenia wojskowego, które było wystarczające, aby Imperium pomyślało aby drugi raz nie aatakować. Obrońcy Concord Dawn mieli silną reputację na Mandalore, ale mieli znacznie mniej zasobów, niż ojczysta planeta, więc Concord Dawn nie był wart inwazji Imperium. Obrońcy zaczęli atakować statki rebeliantów w imieniu Imperium - w zamian za regularne wypłaty środków z Imperium - w celu zapewnienia spokoju od Imperium.