EXD-9 to imperialny droid infiltracyjny, który służył Imperium jako robot zwiadowczy. Przebrany za robota protokolarnego RQ, EXD-9 był zdolny do zmiany trybu walki, który miał wbudowane blastery. Około dwóch lat przed Bitwą o Yavin, robot został przydzielony do zbadania planety Atollon, gdzie znajdowała się baza rebeliantów, Baza Chopper. Garazeb Orrelios oraz Chopper znaleźli uszkodzonego EXD-9, zaatakowanego przez pająki krykna na pustyni Atollonu, gdzie przywieźli go do swojej bazy. Początkowo, zapominając o swojej misji, robot w końcu zaatakował robota protokolarnego AP-5. Rebelianci zdołali go wyłączyć i wysłali go z powrotem do Imperium przeprogramowanego, po czym nastąpił proces autodestrukcji.

Ciekawostki[]

  • Pojawienie się droida protokolarnego EXD-9 został stworzony na szkicah Ralpha McQuarrie'a, który był podobny do C-3PO, a jego tryb walki przypomina pierwszą fazę Dark Troopers, które również były inspirowane przez Imperialne droide strażnicze.

Za kulisami[]

EXD-9, jest wyrażany przez Davida Acorda. Po raz pierwszy pojawił się w dwunastym odcinku trzeciego sezonu Star Wars Rebelianci, który trafił na antenę 14 stycznia 2017 r.

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem EXD-9.