Advertisement

Imperialny droid strażniczy - wykorzystywany był przez Imperium. Gdyby jeden z aktywnych robotów strażniczych padł ofiarą ataku, pozostałe roboty automatycznie się włączały i rozpoczynały atak.

Historia[]

Nie wiadomo, kiedy droid rozpoczął służbę, chociaż AP-5 zdawał sobie sprawę z ich istnienia przed wstąpieniem do Rebelii. Załoga Ducha, Hondo Ohnaka, Azmorigan i Melch napotkali kilka na pokładzie opuszczonego statku towarowego z planety Wynkahthu. Jeden z nich, uwięził Azmorigana i Zeba, a pozostałe droidy zostały aktywowane po tym, gdy Azmorigan zaatakował jednego z nich blasterem. Droid usiłował wyeliminować złodziei, gdy uciekali z statku, ale wszystkiego zostały zniszczone, po tym, jak wpadły w jeden ze sztormów na Wynkhthu.

Wielki Admirał Thrawn używał droidów jako przeciwników sparingowych. Później Kallus przeprogramował droidy tak, aby nie akceptowały kodu Thrawna i miały go zaatakować, pozwalając Ezrze uciec z biura Thrawna wraz z niezbędnymi informacjami.

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Imperialny droid strażniczy.