In the Name of the Rebellion to trzeci i czwarty odcinek czwartego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Jako członkowie Sojuszu do Przywrócenia Republiki, Załoga Ducha musi zaakceptować misję szpiegowania na posterunku imperialnym.

Wystąpili[edytuj | edytuj kod]

Postacie:[edytuj | edytuj kod]

Modele droidów[edytuj | edytuj kod]

Lokalizacje[edytuj | edytuj kod]

Pojazdy[edytuj | edytuj kod]

Wydarzenia[edytuj | edytuj kod]

  • Misja zniszczenia kryształów Kyber (Debiut)
  • Atak na Lothal (Wspomniana)
  • Bitwa o Atollon (Wspomniana)
  • Misja na Geonosis (Wspomniana)
  • Misja na Mandalore (Wspomniana)
  • Misja na Jalindi (Wspomniana)
  • Misja na Faos Station (Debiut)

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Mon Motha: Nie będę słuchać wykładów od człowieka, który stał się przestępcą.

Saw: Imperium w nas obojgu widzi przestępców. Przynajmniej nikogo nie udaję
Mon Motha: Uderzas zw ludność cywilną i zabijasz tych, którzy się poddają. Łamiąc wszelkie zasady walki! Jeśli zniżymy się do poziomu Imperium, kim się staniemy?
Saw: Oto ona!! Oto przywódca, którego potrzebują Rebelianci!! Gdzie ten ogień i pasja, gdy twoi ludzie tego potrzebują? Mam nadzieję, że gdy przegrasz, a Imperium zapanuje nad Galaktyką, nie będziesz miała wyrzutów, że walczyłaś zgodnie z zasadami.
Mon Motha: Wyłączyć to.
Saw: Czego się pani obawia, pani senator? Prawdy?

Sabine: Tylko nie hamuj zbyt wcześnie, żeby czujniki nas nie wykryły.

Ezra: Co będzie jak zrobimy to za późno?
Sabine: Lubię sztukę abstrakcyjną, ale nie chcę stać się jej częścią.

Zeb: To nie są zwykłe TIE, Te są paskudne.

Hera: Po prostu utrzymuj ogień, ich tarcze nie są wieczne.
Zeb: Serio? Im to powiedz.
Hera: Mogą mieć lepsze myśliwce, ale to my mamy lepszego pilota.

Zeb: No i polecieli.

Hera: Nie martwię się dokąd polecieli, ale z kim.

Ezra: Myślałem, że jesteśmy po tej samej stronie.

Saw: Różnica między nami jest taka, że ja zrobię wszystko aby wygrać.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Saw Gerrera (znów grany przez Foresta Whitakera) teraz już bardziej przypomina swą wersję z "Łotra 1". Określa rebelię oficjalnym mianem - "Sojuszem dla Przywrócenia Republiki".
  • Ten odcinek nareszcie łączy załogę Ducha z Sojuszem Rebeliantów widzianym w "Nowej nadziei" i "Łotrze 1". Debiutuje tu również baza Massassi, której początki sięgają oryginalnych "Gwiezdnych wojen".
  • Emocjonalne pytanie Mon Mothmy: "Czym się staniemy?!" pobrzmiewa echem słów z wcześniejszej wersji "Łotra", w której Saw pyta się Jyn czym się stanie. Słychać to w trailerze.
  • W tym odcinku debiutuje U-Wing z pierwszej antologii, który ma na sobie czarno-białe znaki partyzantów [Gerrery - przyp. tłum.], które w tym samym filmie można było dostrzec na X-wingach.
  • Brom Titus, gwałtownie spadający ze szczebli kariery, tu dociera na samo dramatyczne dno - a zaczynał jako admirał w sezonie drugim.
  • We wcześniejszej wersji scenariusza pilotem Sawa miała być nowa postać, Klatooinianin o imieniu Lorc. Aby lepiej połączyć się z "Łotrem", zmieniono go na Edria Dwururowca, po raz kolejny granego przez Davida Acorda.
  • Astromech, który wyświetla hologram Sawa, R4-C2, miał być początkowo rywalem Choppera, ale ten konkretny wątek został wycięty w pierwszej wersji scenariusza.
  • Wśród imperialnych więźniów jest Theelin - po raz pierwszy męski przedstawiciel tej rasy pojawia się na ekranie. Inne Theelinki to Rystall Sant z "Powrotu Jedi", Latts Razzi z "The Clone Wars" i Gooti Terez z "Rebeliantów".
  • W finalnej wersji odcinka cywilny port nazywa się stacja Faos, ale wcześniej nosiła ona nazwę "Taos". Zmiana nadeszła zbyt późno, aby zmienić teksturę modelu, na której widnieje "Taos" napisane w aurebeshu.
  • W historii z tego odcinka oczy Sawa zwracają się ku Jedhie; jego obecność na tym księżycu spowoduje wzrost przemocy, gdyż jego Partyzanci zaatakują imperialnych okupantów, o czym można przeczytać w powieści "Guardians of the Whills". Jak widać w opowieści, Saw ma wciąż obie nogi, co oznacza, że ranę, przez którą straci jedną z nich (i która sprawi, że zdrowie zacznie mu się pogarszać), otrzyma bliżej wydarzeń z "Łotra".
  • Dowódczyni szturmowców śmierci, DT-F16, przemawia głosem Jennifer Hale, która wielokrotnie użyczyła swoich wokalnych talentów w "Gwiezdnych Wojnach"; jej najsłynniejsze role to Bastila Shan w "Knights of the Old Republic" i Aayla Secura w TCW.

(ciekawostki zaczerpnięte z Bastionu Polskich Fanów Star Wars)

Gdzie można obejrzeć?[edytuj | edytuj kod]

Część pierwsza[edytuj | edytuj kod]

http://www.kreskowkazone.pl/odcinki-online_gwiezdne-wojny-rebelianci-2014_61

Część druga[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem In the Name of the Rebellion.