Advertisement
Skoro mam możliwość walczyć, to czuję że muszę, za tych którzy nie mają.

— Leia do Ezry

Leia Organa była córką Anakina Skywalkera i Padme Amidali, młodszą bliźniaczą Luke'a Skywalkera, oraz przybraną córką senatora Baila Organy i księżniczki Alderaan.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Leia była biologiczną córką Anakina Skywalkera i Padme Amidali. Po śmierci matki, po urodzeniu senator Organa adoptował Leię, która została księżniczką Alderaana, podczas gdy jej nieznany brat bliźniak ( Luke Skywalker) został wysłany do ciotki i wujka na Tatooine.

Księżniczka na Lothal[]

Leia służyła jako pomocnik dla swego ojca w Senacie Imperiualnym oraz w Rebelii. Po bitwie o Garel opracowała plan, by dać rebeliantom trzy korwety z Hammerhead, rzekomo przez wyruszenie na misję pomocy na Lothalu, gdzie rebelianci najprawdopodobniej ukradli statki. Została przywitana przez Kanana Jarrusa i Ezrę Bridgera, którzy byli przebrani jako szturmowiec i kadet imperialny, a także pojawił się porucznik Yogar Lyste, którzy nieświadomie udaremnili jej plan umieszczając na statkach blokady grawitacyjne i nakazali dwóm AT-AT bronienia ich.

Leia poprosiła, żeby skorzystała z promu Lyste'a, wtedy poleciała z Kananem i Ezrą do kryjówki byłego gubernatora Rydera Azadiego. Jednak okazało się, że szturmowcy zatrzymali Rydera. Duch pojawił się i otworzył ogień: Kanan, Ezra i Leia udawali, że zostali wzięci jako zakładnicy przez Rydera i załogę. Na pokładzie, Leia zaprzyjaźniła się z Ezrą po tym, jak dowiedziała się, że niedawno stracił rodziców, kiedy tracił nadzieję, że rebelia może nie być warta dalszej walki. Następnie postanowili znaleźć sposób na ukradnięcie korwet.

Nadal w przebraniu, Kanan i Ezra użyli Upiora, by odprowadzić Leię z powrotem do magazynu, odwracając uwagę zaskoczonego Lyste'a, podczas gdy Ryder, Sabine i C1-10P wyłączyli blokady grawitacyjne i ukradli statki. Podczas strzelaniny, Leia zobaczyła, jak Kanan używa swojego miecza świetlnego, podczas walki z AT-AT, a Ezra używa Mocy, by rozbroić paru szturmowców, co dało jej możliwość chwycenia jednego z karabinów i użycia go przeciwko żołnierzom. Kiedy Ezra wsiadł do ostatniej korwety, kazała mu siebie ogłuszają ją. Kiedy Lyste przyszła jej z pomocą, zgromiła go za jego porażkę i poprosiła o transport do domu.

Ciekawostki[]

  • Głos dla niej użyczyła Julie Dolan. Została zastąpiona przez Carrie Fisher w filmach fabularnych, która zmarła na niewydolność serca 27 grudnia 2016 r.
  • Julie Dolan jest również znana z podkładaniu głosu księżniczki Leii w Disney INFINITY, Star Wars: Uprising i Star Tours: The Adventures Continue.
  • W czasach Star Wars: Rebelianci ma około piętnastu lat. Leia urodziła się dwa dni po Ezrze Bridger i powstaniu Imperium. Pablo Hidalgo wyjaśnił w odcinku Rebels Recon na premierze drugiego sezonu. Ezra skończył piętnaście lat w środku pierwszego sezonu, co sprawiło, że on i Leia mieli około piętnastu lat w momencie, kiedy ona została wprowadzona w środku drugiego sezonu.
  • Projekt stroju Leii oparty jest na wczesnej koncepcji Ralpha McQuarrie z 1976 roku.
  • Ogłoszono, że wprowadzenie Leii w "Księżniczka na Lothal" będzie także jej jedynym występem w sezonie 2. Podobnie, jak inne główne postacie z filmów takich jak Bail Organa czy Lando Calrissian pojawiły się nieczęsto w serii.

Występowanie[]

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Leia Organa.