Advertisement

Mace Windu był Mistrzem Jedi za czasów Wojen Klonów. Windu zajmował drugie miejsce w Radzie Jedi i był uważany za rywala Mistrza Yody zarówno pod względem mocy, jak i umiejętności. W przeciwieństwie do innych Jedi, władał fioletowym mieczem świetlnym zamiast niebieskim czy zielonym.

Biografia[]

Wojny Klonów[]

Mace Windu był mistrzem Jedi Depy Billaby, którą przyjął jako uczennicę, dopóki nie awansowała do rangi Rycerza Jedi, stając się również członkiem Rady Jedi.

Brał udział w Pierwszej Bitwie o Geonosis, Bitwie pod Ryloth i Bitwie o Anaxes, prowadząc 91 Korpus Rozpoznawczy podczas Wojen Klonów.

W ostatnich dniach wojny dowiedział się, że kanclerz Palpatine był Lordem Sithów, Darthem Sidiousem, poprowadził grupę Jedi, by aresztować kanclerza. Chociaż reszta Jedi została zabita, Windu był w stanie pokonać Lord Sithów w pojedynku. Prawie mu się to udało, lecz wtrącił się Anakin odciął prawą rękę Windu, pozwalając Sidiousowi powalić go błyskawicy i wypchnąć go z okna budynku Senatu.

Występowanie[]

  • Kanan: The Last Jedi (Debiut)

Ciekawostki[]

  • Samuel L. Jackson, aktor, który grał Mace'a Windu w filmach Gwiezdnych Wojen, powiedział, iż nie wierzy, aby Mace zginął w Zemście Sithów. Popierał go w tej opinii również George Lucas.
Advertisement