Advertisement
A jednak. Plotka nie kłamie. Darth Maul przeżył.

Siódma Siostra

Maul (dawniej znany jako Darth Maul) pochodził z Dathomiry. Przed tym jak został lordem sith mieszkał na swojej rodzinnej planecie razem z braćmi Feralem i Savage'm Opress'em i matką Talzin.

Podczas bitwy o Naboo stoczył pojedynek z Kenobim i jego Mistrzem. Maul zabił Mistrza Kenobiego. Kenobi jednak pokonał Maula odcinając mu nogi i tak pierwszy raz zginął. Kiedy powrócił miał cybernetyczne nogi. Razem z Savage'm walczyli w wojnach klonów. Savage był uczniem Maula a wcześniej hrabiego Dooku którego zdradził. Po walce z Palpatine'm w Sundri Palpatine zabił Savage'a i Uwięził Maula.

Gdy się uwolnił szukał zemsty na wszystkich, którzy go skrzywdzili. Poleciał na Malachor i zbudował nowy podwójny miecz świetlny. Próbował przeciągnąć Ezrę na Ciemną Stronę Mocy.

Star Wars: Rebelianci[]

Pułapka na załogę Ducha[]

Dwa lata przed bitwą o Yavin zastawił pułapkę na Zeba, Herę, Sabine i Choppera. Gdy dzwonił przez hologram do Kanana i Ezry powiedział żeby przyniesli mu holokrony Jedi i Sithów. Później Ezra i Kanan polecieli do Maula. Maul chciał zabić Kanana i wypchnął go w kosmos. Kanan przeleciał i uratował się. Maul z Ezrą zaczęli łączyć holokrony.

Po jakimś czasie holokrony się rozłączyły a Maul uciekł. Miał odpowiedź na pytanie. Wiedział że poszukiwana przez niego osoba żyje.

Ponowne spotkanie z Ezrą[]

Po tych wydarzeniach Maul po raz kolejny namawiał Ezrę by do niego dołączył. Poleciał z nim na planetę Dathomir i pokazał mu wszystkie pamiątki z czasów kiedy władał ludem Satine Kryze. Ezra najbardziej zachwycił się Mrocznym Mieczem który należał do Mandaloriana Pre Vizsli a jeszcze przedtem do Jedi.

Po czasie w Kanana i Sabine wcieliły się duchy Sióstr Nocy. Sabine wzięła Mroczny Miecz Maula i walczyła z Ezrą a Kanan z Maulem. Gdy duchy z nich odleciały Kanan, Sabine i Ezra wrócili do bazy a Maul znowu nie przeciągnął Ezry na Ciemną Stronę i stracił Mroczny Miecz który stał się własnością Sabine.

Ponowne spotkanie Obi-Wana i śmierć[]

Gdy Obi-Wan pilnował młodego Luka Skywalkera Maul to wyczuł i wybrał się na Tatooine. Gdy spotkał Kenobiego zaczął się bardzo krótki pojedynek w ciągu którego Obi-Wan przeciął Miecz Maula na pół i równocześnie zadał mu śmiertelny cios.

Ciekawostki[]

  • On i Thrawn są głównymi antagonistami sezonu 3.
  • Maul był pierwszą wielką postacią wywodzącą się z filmów, które zginęły w jednych z animowanych seriali w Gwiezdnych Wojnach.
  • Głos mu użyczył Sam Witwer, który również użyczył głosu w Gwiezdnych wojnach: Wojnach Klonów.
  • Pomimo faktu, że porzucił tytuł "Dartha" w czasach Rebeliantów, większość marketingu, koncepcji i towarów nadal nazywa go Darthem Maulem.
  • Manewr, który Maul próbuje wykonać na Obi-Wanie w pojedynku na Tatooine, w którym próbuje na krótko ogłuszyć Obi-Wana za pomocą rękojeści miecza, a następnie wykonać morderczy cios, był tym samym manewrem, który wykorzystał, aby zabić Qui-Gona Jinna.
  • Używanie laski przez Maula, mimo że niekoniecznie jej wymagało, było porównywalne z Darthem Sidious i Yodą, którzy mogli zwieść innych swoim starym wyglądem, kiedy w rzeczywistości byli całkiem sprawni.
  • Maul początkowo umarł na Malachorze z rąk Vadera w trakcie ich pojedynku, lecz ta scena została wycięta, gdyż scenarzyści uważali że to nie właściwy czas na uśmiercenie Maula.
  • Maul w trakcie trwania serialu miał około 50 lat.
  • Maul jest pierwszą główną postacią z filmów, które zginęły w Wojnach Klonów lub Rebeliantach. Uważano jednak, że zginął w Mrocznym Widmie.
  • Nowy miecz świetlny Maula ma podwójne ostrze jak poprzednio, ale nie wiadomo, jak go zdobył. Przypomina on miecz świetlny Inkwizytora, Maul prawdopodobnie wziął go od niego, którego prawdopodobnie zabić.

Występowanie[]

Sezon 2[]

Sezon 3[]

Advertisement