Advertisement

Phoenix Nest, znany również jako Phoenix Home, był pierwotnie używany przez Imperium, do przechowywaniu bombowców TIE, aby zaatakować Wolny Ruch Ryloth, dopóki nie został skradziony przez Rebelię, aby służyć dla dowódcy Juna Sato i innych rebeliantów.

Historia[]

Służba w Imperium[]

Statek znajdował się w Ryloth, i był używany przez Imperium aby przechowywać bombowce TIE, które bombardowały powierzchnię Ryloth.

Przechwycenie przez rebeliantów[]

Phoenix Nest, znajdował się nad Ryloth w celu bombardowania Ruchu Oporu Twi'lek'ów na planecie. Z pomocą lidera oporu, Chama Syndulli, Załoga Ducha przechwyciła Phoenix Nest.

Choć Syndulla chciał zniszczyć statek, jego córka Hera Syndulla przekonała go, aby oddać go dla floty Rebelii. Został nazwany Phoenix Home i stał się nowym okrętem flagowym Eskadry Finiksów. Dowódcą okrętu był Jun Sato, zastępując jego poprzedni statek dowodzenia i ochraniając go na Phoenix Home.

Ciekawostki[]

  • Załoga Phoenix Home liczyła około 900 osób.
  • Miał pomarańczowo-żółte smugi po bokach dzięki Sabine.
  • Był największym statkiem Rebelii zanim dołączył do Sojuszy Przywrócenia Republiki.

Występowanie[]

Sezon 2[]

Sezon 3[]

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Phoenix Home.