Advertisement

Rake Gahree był imperialnym kadetem w Akademii Skystrike, gdzie wraz z przyjaciółmi Wedgem Antillesem i Derekiem Klivianem sprzeciwił się metodami wykorzystanymi przez Imperium. Doświadczenie te spowodowało chęć ucieczki z akademii. Wkrótce spotkali Sabine Wren, która zaoferowała pomoc w ucieczce. Niestety, ich plany zostały odkryte, a ich statki zostały unieruchomione w locie, a kapsuła Rake'a została zestrzelona z rozkazu Arihndy Pryce, co spowodowało jego śmierć.

Historia[]

Rake był imperialnym kadetem w Akademii Skystrike, gdzie szkolił się na pilota myśliwca TIE. Przyjaźnił się z z Wedgem i Hobbiem. Rake i jego przyjaciele byli niezadowoleni metodami stosowanymi przez Imperium po tym, jak Imperium zaczęło niszczyć nieuzbrojone rebelianckie statki, mimo iż się poddawały. Wysłali wiadomość do rebeliantów, którą odebrał agent Fulcrum. Fulcrum skontaktował się z Eskadrą Feniksów, którzy zdecydowali się wysłał Sabine Wren, aby pomogła kadetom w ucieczce.

W między czasie, do akademii przybyła gubernatora Pryce'a wraz z agentem Kallusem w celu zbadania obecności dezerterów w akademii. Jakiś czas później, Sabine spotkała się z Wedge'em i powiedziała mu, że przybyła na ratunek jemu, oraz jego przyjaciołom. Okazja do ucieczki powstała, gdy gubernator Pryce i komendant Argin Relik wysłali wszystkich kadetów na próbę bitewną. Jednak była to pułapka wymyślona przez Pryce'a, by zwabić uciekających kadetów. Wkrótce pojawił się krążownik Alderaan, nadzieja na ucieczkę młodych kadetów.

Jednak Pryce domyśliła się o co chodzi i wyłączyła panele kontrolne myśliwców, pozostawiając pilotów unieruchomionych w przestrzeni kosmicznej. Flota TIE'ów dowodzona przez kapitana Vulta Skerrisa zaatakowała rebeliancką korwetę, której udało się uciec. Zgodnie z rozkazem Pryce'a, Skerris zestrzelił jeden z TIE'ów, w którym znajdował się Rake, który został zabity, podczas gdy jego przyjaciele i Sabine obserwowali całe zdarzenie nie mogąc nic zrobić. Pomimo jego śmierci, Sabine i pozostali kadeci podjęli drugą - udaną - próbę ucieczki z akademii.

Występowanie[]

Sezon 3[]