Advertisement

Szturmowcy śmierci byli wyspecjalizowanymi Szturmowcami o charakterystycznej czarnej zbroi, którzy zostali wybrani spośród najbardziej elitarnych szeregów Imperium Galaktycznego, aby działać jako osobista straż wysoko wykwalifikowanych oficerów, takich jak Wielki Admirał Thrawn.

Byli zwykle przydzielani do ochrony oficerów i grup, które dotyczyły zaawansowanego rozwoju broni w Biurze Bezpieczeństwa Imperium. Szturmowcy ci brali udział w bitwie o Atollon, ale nie byli w stanie zapobiec ucieczce członków Rebelii z Bazy Chopper.

Historia[]

Oddział szturmowców śmierci służył pod dowództwem dowódcy Siódmej Floty, Wielkiego Admirała Thrawna. Pomogli Thrawnowi w schwytaniu agenta Kallusa, kiedy to wydało się, że jest szpiegiem rebeliantów i przetrzymywali go podczas Bitwy o Atollon, po tym jak Thrawn odkrył lokalizację Bazy Chopper. W późniejszej części bitwy kilku żołnierzy towarzyszyło Thrawnowi podczas ataku kryjówki, aby schwytać starszych oficerów Rebeliantów, takich jak generał Jan Dodonna i kapitan Hera Syndulla. Jednak rebelianci zdołali uciec, gdy potężna istota zwana Bendu, zaatakowała zarówno siły imperialne, jak i rebelianckie. Na rozkaz Thrawna żołnierze śmierci skoncentrowali ogień na Bendu, raniąc go i powalając na ziemię.

Sprzęt[]

Szturmowcy śmierci nosili czarne zbroje różniące się od standardowego odzienia Szturmowców. Nosili także miotacze E-11D.

Znani szturmowcy śmierci[]

  • DT-F16 (Śmierć)
  • 3-6 (Śmierć)
  • DT-L21

Ciekawostki[]

  • Szturmowcy śmierci po raz pierwszy pojawili się w filmie Łotrze 1, przed debiutem w serialu Gwiezdne Wojny Rebelianci, służąc jako strażnicy dyrektora Orsona Krennic.
  • Szturmowcy śmierci, którzy towarzyszą Thrawnowi, mają świecące plamy na hełmach, które były częścią projektu kostiumowego Łotra 1, ale ostatecznie pozostały nieoświetlone w gotowym filmie.
  • Szturmowcy Śmierci to także nazwa powieści Star Wars, która ukazała się w 2009 roku (obecnie uważana Legendy) pod tytułem Star Wars: Death Troopers, napisana przez autora Joe Schreibera.

Występowanie[]

Sezon 3[]

Sezon 4[]

Advertisement