Advertisement
Sabine: Jakiś nowy model TIE, tak mi się wydaję, ale ten ma tarczę.

Hera: Przecież te myśliwce dotychczas nie miały tarcz.

—-Sabine i Hera patrząc na schemat myśliwca

TIE Defender był myśliwcem używanym przez Imperium Galaktyczne. Był to pierwszy model TIE posiadający generatory tarcz.

TIE Defender został uznany za bombowiec ; był uzbrojony w ciężkie armaty i pociski. Statek został wprowadzony w wyniku nowego pomysłu myśliwca w Kompleksie Imperialnym w 2 BBY wymyślony przez Wielkiego Admirała Thrawna, został wprowadzony w celu walki z coraz silniejszą Rebelią.

Historia[]

Rozwój TIE Defendera utrzymywano w sekrecie przez Imperium. Produkcja odbywała się w Kompleksie Imperialnym. Eskadra Finiksów wysłała Ezrę Bridgera i Kanana Jarrusa w celu uzyskania planów statku. Dowiedziawszy się o myśliwcu, Rebelianci zdali sobie sprawę, że ich atak na fabrykę był jeszcze bardziej pilniejszy niż dotychczas przypuszczali.

Ptototyp TIE Defendera zobaczyła Mon Mothma , kiedy jechała na pokładzie Ducha. Pilotowany Defender przez Vulta Skerrisa, i dwóch innych TIE udało się zniszczyć kilka Y-Wing eskortujących senator, w mgławicy. Statek został zmuszony się wycofać, kiedy rebelianci przelecieli blisko tworzącej się gwiazdy.

Występowanie[]

Sezon 3[]

Sezon 4[]

Ciekawostki[]

  • TIE Defender pochodzi z gry Star Wars: X-Wing.
  • TIE Defender posiada hipernapęd z generatorem tarcz.

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem TIE Defender.