Advertisement

Wedge Antilles był młodym pilotem, który dzięki pomocy Sabine Wren, wraz z Derekiem Klivianem, uciekli z Akademii Imperialnej i dołączyli do Rebelii.

Historia[]

Zanim został zatrudniony przez Imperium, pilotował statki towarowe dostarczania części zamiennych. Pewnego dnia pomyślał, że bardziej ekscytujące byłoby stać się pilotem myśliwca TIE, ale jego pogląd w końcu się zmieniły kiedy zaczął szkolenie. Wraz z innymi pilotami, którzy myśleli tak jak on, Wedge chciał dołączyć do Rebelii i wysłał wiadomość o pomoc. Podczas kolejnych ćwiczeń, zaprzyjaźnił z Rią Tallą i szybko odkrył, że podzieliła jego niechęć do metod Imperium. Później zbliżyli się do siebie, a kiedy zapytał się czy chciałaby opuścić Imperium, ujawniła, że była wysłaną rebeliantką aby im pomóc.

Przyjaciele Wedge'a, Rake Gahree i Derek Klivian próbowali uciec razem z nim podczas wykonywania próbnego lotu, lecz później się okazało, że ich statki zostały sfałszowane. Rake zginął w kolejnej potyczce. Krążownik Alderaan, przyszedł z pomocą, lecz został zmuszony do odwrotu. Wedge, Sabine i Hobbie zostali zabrani na przesłuchanie Arihndy Pryce, która zagroziła, że będzie torturować Wedge'a, co zmusiło Sabine do przyznania się że jest rebeliantką. Wedge i Hobbie byli krótko więzieni, gdyż zostali uwolnionieni przez Sabine, która z nieoczekiwaną pomocą Kallusa, znalazła Bombowiec TIE. Zostali później uratowani przez krążownik Alderaan, który zawiózł ich Bazy Chopper, gdzie zostali przedstawieni dla Juna Sato.

Występowanie:[]

Sezon 3[]

Sezon 4[]

Galeria[]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Wedge Antilles.