ARTYKUŁ
GALERIA

Myślałem, że to dosyć oczywiste. Zwą mnie Inkwizytorem!

—Wielki Inkwizytor

Wielki Inkwizytor to nieznany z imienia pau'anin, który był niegdyś rycerzem jedi i strażnikiem świątyni jedi na Coruscant, w późniejszym czasie stał się członkiem Inkwizycji i pracował dla Imperium Galaktycznego w czasach po upadku Republiki.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Data urodzenia Pau'anina jest nieznana. Po przemienieniu Republiki na Imperium przez Palpatine'a dołączył do Inkwizytorów i na zlecenie Dartha Vadera polował na ocalałych z rozkazu 66 Jedi oraz osoby wrażliwe na Moc.

Powrót Starych Mistrzów[edytuj | edytuj kod]

Na Stygeon Prime, Inkwizytor złapał Kanana i Ezrę, gdy próbowali uratować Luminarę Unduli. Wyjaśnił im, że Jedi zginęli wraz z Republiką, ale Imperium używa jej szczątkek, by zwabić pozostałych Jedi i ich zabić. Inkwizytor walczył z Kananem w pojedynku na miecze świetlne i wiedział, jakim stylem walki Rebeliant się posługuje. Był wtedy w stanie wywnioskować, że trenowała go Mistrzyni Jedi Depa Billaba. Zaniepokoiło to Kanana. Inkwizytor zaczął drwić z niego z tego, jak taki biedny uczeń mógł trenować swojego padawana, podczas, gdy sam niewiele umie. Próbował także zmusić Ezrę do przyłączenia się do ciemnej strony Mocy. Ezra odmówił i razem z mistrzem uciekli.

Dzień Imperium[edytuj | edytuj kod]

Przewidziano, że w Dzień Imperium, podczas uroczystej parady mogą wystąpić wszelakie bunty przeciwko Palpatine'owi. Darth Vader zadbał o to, by w tym czasie na każdej planecie był chociaż jeden Inkwizytor. Nasz Pau'anin został przydzielony do Lothal, gdzie urzędował od dłuższego czasu. Okazało się, że wszystkie przewidywania się spełniły. Kiedy załoganci statku Duch zaatakowali, Inkwizytor został zaskoczony przez Zeba Orreliosa. Podczas trwania pościgu za Rebeliantami Pau'anin wsiadł do swojego zmodyfikowanego myśliwca TIE.

Galaktyka w Ogniu[edytuj | edytuj kod]

Wtedy rozstrzygnięty został ostatni pojedynek Inkwizytora z Jedi który zakończył się samobójstwem Inkwizytora który wpadł do uszkodzonej baterii Gwiezdnego Niszczyciela.

Po śmierci[edytuj | edytuj kod]

Po ostatecznej porażce Inkwizytora Imperator przysłał na Lothal Dartha Vadera, który miał wyeliminować rebelię. Chociaż Imperium odniosło zwycięstwo, rebelianci nie zostali pokonani. Następnie Imperator Palpatine rozkazał Vaderowi wysłać kolejnych inkwizytorów, by zlikwidowali rebeliantów z Lothal.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Inkwizytor był osobą zimną i spokojną. Wolał przebywać w mroku niż w świetle.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Obrotowy Miecz Świetlny Inkwizytora

Podczas pojedynków Pau'anin posługiwał się podwójnym mieczem świetlnym, był silny Mocą. Bardzo dobrze znał taktyki walki Jedi.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Inkwizytor ma czerwony miecz świetlny i tatuaże ciemnej strony mocy, jednak nie jest Sithem.
  • Przedstawiciele jego rasy występowali w trzeciej części Gwiezdnych wojenZemście Sithów.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Wielki Inkwizytor.